TOP 5 powodów, dla których warto przebudować swoją stronę lub sklep internetowy

TOP5 powodów, dla których warto przebudować swoją stronę lub sklep internetowy

 

Na wstępie odniosę się do dwóch powszechnych opinii. Pierwsza dotyczy tego, że strona czy sklep nie są ważne i wystarczy uruchomić reklamy aby nasze usługi czy produkty się sprzedawały. Druga natomiast, dokładnie odwrotna, gloryfikuje jakość strony docelowej ponad jakiekolwiek działania reklamowe. Jak się pewnie domyślasz żadna z opinii nie jest w 100% właściwa.

Co to ma zatem wspólnego z TOP5 powodów, dla których warto przebudować stronę?

Otóż zarówno strona jak i działania reklamowe powinny być traktowane w podobny sposób. Nie ma sensu inwestowanie w pozycjonowanie, kampanie w wyszukiwarce czy w mediach społecznościowych skoro użytkownik po kliknięciu w reklamę znajdzie się na naszej stronie, która ma problemy związane z user experience lub techniczne. Z samą super wykonaną stroną jest trochę lepiej. Może ona pełnić funkcje wizerunkowe, a jeśli rzeczywiście została porządnie wykonana, to na pewno wpasowana jest w działania marketingowe, nawet jeśli firma aktywnie nie wyświetla reklam. Jednak w większości przypadków z którymi się spotkałem, klient zainwestował w wykonanie strony, a nie poszły zatem dalsze działania marketingowe, co w większości przypadków również nie ma większego sensu. To tak jak byśmy wydrukowali paletę ulotek i schowali ją w garażu.

Tym, być może przydługim wstępem, przejdę do pierwszego głównego powodu dla którego warto przebudować swoją stronę.

  1. Konwersje

Jeżeli strona nie pomaga w Twoich celach sprzedażowych, nie wspiera działań marketingowych lub jest sklepem, który nie sprzedaje, to pierwszy powód do zmian. Konwersje to temat rzeka, o którym więcej przeczytasz jeszcze w naszej czytelni. Do konwersji zaliczyć możesz dowolne działanie, którego oczekujesz od swoich użytkowników i które przynosi Ci jakąś korzyść, nie koniecznie finansową. Konwersje są szczególnie ważne podczas budowania lejka sprzedażowego – czyli planowanej przez nas drogi użytkownika i interakcji z Twoją marką. Przykładowo, jako konwersję można zaliczyć wyświetlenie danej podstrony, przeczytanie artykułu na blogu, wysłanie formularza kontaktowego, obejrzenie kilku produktów w sklepie, skorzystanie z porównywarki. 

  1. Mobilność

Responsywność strony to nie tylko kwestia poprawnego wyświetlania na telefonie. To dostosowanie zawartości strony do sytuacji, potrzeb i możliwości użytkownika mobilnego w momencie korzystania ze strony. Obecnie większość ruchu na stronach pochodzi od użytkowników mobilnych. Nie oznacza to, że możesz zaniedbać wersję na komputer. Wielu użytkowników zmienia urządzenie w trakcie interakcji z marką. Wpływ mają na to sytuacja w której użytkownik się znajduje, bodziec który mu podsuwasz oraz etap lejka marketingowego, poziomu zainteresowania na którym jest. 

  1. Funkcjonalność

Przede wszystkim dla użytkownika, w drugiej kolejności dla Ciebie. Funkcjonalność jest szczególnie ważna w przypadku sklepów i portali. Strona to również narzędzie Twojej pracy. Jeżeli nie możesz czegoś zrobić lub słyszysz że się nie da, to wystarczający powód aby zmienić stronę. Nie dopuszczalna jest sytuacja, w której Twoi klienci zwracają uwagę, że na stronie nie można czegoś otworzyć, pobrać, gdzieś kliknąć. Coś się nie ładuje lub wyświetla w sposób uniemożliwiający płynny odbiór. 

  1. Technologia

To szeroki temat. Czasem po prostu coś nie działa. Zdarzają się problemy z bezpieczeństwem lub infrastrukturą serwerową. Nie zawsze konieczna jest zmiana strony, ale problemy techniczne biorą się z szeregu zaniedbań, a to zwykle oznacza, że inne obszary strony również wymagają poprawy.

  1. Niedopasowanie

Strona Twojej firmy reprezentuje ją niezależnie od miejsca, czasu i Ciebie lub Twojego zespołu. Bardzo często jest pierwszym punktem styku z Twoją marką, nim dasz się komuś poznać osobiście. Czy to co prezentujesz i w jakiej formie na stronie, jest tożsame z tym co rzeczywiście oferuje Twoja firma i jakie ma wartości? Czy Twoja strona budzi odpowiednie emocje i skojarzenia z Twoją firmą? Czy komunikujesz to co chcesz? Czy informacje zawarte na stronie są aktualne? Może Twoja firma urosła, zmieniła się, sprecyzowała swoją ofertę, określiła profil idealnego klienta, ale ze strony to nie wynika?

Każdy z powyższych powodów osobno oraz wszystkie na raz, są wystarczające do tego aby krytycznym okiem spojrzeć na swoją stronę, a w konsekwencji na to jak zorganizowany jest marketing i sprzedaż. Pomimo dostępności wielu platform i mediów, większość konwersji w dalszym ciągu odbędzie się w Twojej witrynie lub z jej niemałym udziałem. 

Chciałbym aby ten artykuł zainspirował Cię do sprawdzenia swojej strony. Powodów do jej zmiany jest zdecydowanie więcej, jednak te które przedstawiłem powyżej, są wprost związane z jej przełożeniem na biznes. 

Jeżeli chciałbyś abym to ja przejrzał Twoją stronę, wyślij mi SMS z adresem www oraz mailem kontaktowym. Spojrzę na Twoją stronę lub sklep z biznesowego punktu widzenia i przedstawię swoje sugestie. 

Piotr, tel. +48 537 605 500

Czujesz, że w Twoim biznesie jest podobna sytuacja jak w artykule? 

Wyślij wiadomość z opisem jak to u Ciebie wygląda. Odezwę się i zaproponuję możliwe do wdrożenia rozwiązania. 

Najnowsze w czytelni

Zmiana rozkładu sił w internecie

Zmiana rozkładu sił w internecie

Zmiana rozkładu sił w internecie   Fakt, że pandemia przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania działaniami w internecie nie podlega dyskusji. W każdej branży możemy zaobserwować firmy, które robią coś w kierunku pojawienia się w internecie, zbudowania strony...

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.