Projektowanie lejków i działań

Większość problemów z marketingiem jest konsekwencją co najmniej jednej z następujących przyczyn:

  • braku całościowego spojrzenia,
  • braku planowania działań,
  • braku konsekwencji i systematyczności,
  • szybkich ruchów pod presją np. działu sprzedaży,
  • braku analizy wyników pod właściwym kątem,
  • złego przeznaczenia budżetu na początku nowego biznesu.

Wszystkie powyższe punkty sprowadzają się do kwestii dobrego zrozumienia potrzeb, zachowania i czynników mających wpływ na klientów oraz uwzględnienia ich w planie marketingowym. Jednym z elementów projektowania działań marketingowych jest lejek sprzedażowy, za pomocą którego planujemy sposób użycia poszczególnych kanałów oraz prezentowane treści tak, aby konsekwentnie prowadzić klienta do zamierzonego przez nas celu, np. zakupu, wizyty w sklepie, kontaktu, pobrania materiałów, zapisania się na szkolenie, webinar itp. 

W lejku sprzedażowym wyróżniamy co najmniej cztery fazy, kolejno: świadomość, zainteresowanie, pożądanie i akcja, w których znajduje się klient i przez które musimy go przeprowadzić, aby doszedł do końca i wykonał akcję. Klient znajdujący się w poszczególnych fazach potrzebuje zupełnie innego podejścia, innych treści i poruszanej tematyki, zupełnie innego czasu, budżetu i czynników wpływających na przeniesienie go do kolejnych faz. To właśnie dobre zaplanowanie działań, zaprojektowanie skutecznego i szczelnego lejka, może być wiodącym czynnikiem powodzenia w działaniach marketingowych.

Porozmawiajmy lub czytaj dalej

Zacznijmy od dobrego projektu Twoich działań

Możliwości, cele i sposoby ich mierzenia

Wszystkie projektowane przez nas działania, dopasowane są do Twoich możliwości, zarówno obecnych, jak również możliwości adaptowania się do nowej skali biznesu. Ustalamy realne cele oraz wskaźniki, dzięki którym na bieżąco wiemy w jakim stopniu je realizujemy. Zaliczamy do nich mierniki biznesowe np. sprzedaż i jej parametry, jak również wskaźniki internetowe np. zwrot z wydatków na reklamę, mikro konwersje itp. 

Lejek sprzedażowy, retargeting

Projektujemy działania, dzięki którym staramy się spełnić wszystkie potrzeby klientów i użytkowników. Edukujemy ich odnośnie Twoich produktów i usług, angażujemy w różnego rodzaju treści, zwracamy uwagę i budujemy zaufanie. Wyróżniamy Twoją ofertę, unikalne wartości i przekonujemy ich do decyzji zakupowej lub realizacji innych, ustalonych konwersji. Nie pozwalamy zapomnieć o Twojej firmie, prowadzimy działania, dzięki którym budujesz i podtrzymujesz długofalowe relacje z Twoimi klientami.  

Kreacje reklam, formaty

Projektujemy i wykonujemy materiały, dzięki którym możemy zaprezentować Twoją firmę online oraz offline. Mogą to być kreacje na potrzeby reklam w mediach społecznościowych, w wyszukiwarce Google, materiały do pobrania jak również projekty identyfikacji wizualnej, reklama outdoor-owa, elementy wystroju punktów sprzedaży, ulotki, katalogi czy foldery. 

Miejsce docelowe

Określamy miejsce docelowe, w którym warto aby Twój klient znalazł się na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego. Może to być strona produktu lub kategorii produktowej w sklepie internetowym, artykuł na blogu, mniej lub bardziej rozbudowany landing page, film w serwisie YouTube, strona podcastu, materiał typu ebook do zapoznania się itp. Wszelkie materiały możemy zaprojektować oraz wykonać w ramach współpracy. 

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.

strategia. kreacja. produkcja.