Modernizacja sklepu internetowego

Problemy ze sklepami internetowymi zwykle dotyczą jednej lub kilku z następujących kwestii:

  • brak marketingu i brak sprzedaży,
  • nieułożony marketing i brak sprzedaży,
  • minimalna sprzedaż, brak ciągłości, mało wiedzy,
  • problemy techniczne (publiczne lub w panelu),
  • zadowalająca sprzedaż bez pomysłu co dalej,
  • dobra sprzedaż ale zwiększające się koszty marketingu.

Modernizacja sklepu internetowego może pomóc w większości przypadków, w szczególności w sytuacji gdy mamy już jakąś sprzedaż, mamy zarejestrowanych klientów, mamy dane i znamy pewne, występujące problemy. W takiej sytuacji, metodą małych kroków, można poprawiać poszczególne obszary działalności sklepu, zarówno techniczne, wizualne, marketingowe czy związane z procedurami obsługi klientów.

W zależności od przeanalizowanych i zebranych potrzeb, modernizację można prowadzić na wielu płaszczyznach. Na początek naprawy wszystkiego co nie działa, a powinno, np. przyciski, komunikaty, pojawiające się błędy, nie wysyłające się maile, nie zliczające się zakupy, nie działające integracje itp. Następnie kwestie struktury sklepu i nawigacji, typu nie działające linki, błędy 404 na produktach, brak filtrowania, wyszukiwania, niezrozumiały podział na kategorie. 

Następnym krokiem mogą być zmiany wizualne oraz te związane z całościowym doświadczeniem użytkownika. Przeprojektowanie pewnych procesów, przedyskutowanie kwestii ilości zbieranych danych, konieczności rejestracji, form dostawy czy form płatności. Elementami bardzo często poddawanymi modernizacji są też wygląd kart produktów, podstron koszyka, kategorii oraz kroków realizacji / formularza zamówienia.

Nieodłącznym etapem modernizacji jest analiza treści oraz sposobu jej prezentacji. Do treści zaliczamy opisy produktów, opisy kategorii, opisy pod kątem pozycjonowania, metryczki i dane techniczne, treści edukacyjne, materiały do pobrania, zdjęcia (wideo) produktowe i zdjęcia wizerunkowe. Wszystkie te elementy, składają się na to co i w jaki sposób (jaką treść) widzą użytkownicy. Czy ta treść przekonuje ich do dalszej decyzji, zakupu, pomaga rozwiać obawy i wzbudzić zaufanie czy też wprost przeciwnie.

Porozmawiajmy lub czytaj dalej

W ramach modernizacji możemy zaprojektować i wymienić wyłącznie warstwę wizualną, dzięki której dostosujesz sklep internetowy do nowego brandingu swojej firmy lub rozwiążesz problemy związane z identyfikacją wizualną, np. znacząco odróżnisz się od podobnego konkurenta lub za pomocą designu wyróżnisz się w swojej branży. Struktura sklepu oraz dane nie będą podlegały naruszeniu.

Jednym z elementów modernizacji, ale również konsultacji dotyczącej Twojego e-commerce, może być aspekt biznesowo – marketingowy. Analiza produktów i ich cen, analiza grup docelowych, pozycjonowanie marki. Jeżeli nigdy się nad tym nie zastanawiałeś, nie projektowałeś buyer person, nie wiesz gdzie i jakie są punkty styku klienta z Twoją marką i sklepem internetowym, może to być kluczowy etap, pozwalający lepiej zmodernizować sam sklep i dostosować do potrzeb użytkowników.

W trakcie realizacji jesteśmy dostępni i responsywni dla Ciebie oraz dla Twojego zespołu. Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic, możemy się spotkać na każdym etapie prac. Projekt prowadzi oraz komunikuje się z Tobą zawsze jedna osoba, która ma pełną wiedzę odnośnie do jego realizacji oraz jest w kontakcie z całym zespołem wykonawczym.

Prace związane z modernizacją sklepu internetowego, poparte są rozmowami dotyczącymi oczekiwań, kwestii problemowych oraz marketingu, wieloaspektową analizą obecnego sklepu i projektem zmian. Wszelkie prace techniczne prowadzone są na kopii sklepu, bez przerwy w działaniu wersji produkcyjnej. Poprawione i przetestowane elementy, przenoszone są w umówionym terminie do właściwej, publicznej wersji.

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.

strategia. kreacja. produkcja.