Marketing automation B2B / B2C

Bez automatyzacji ani rusz. Nie da się samodzielnie śledzić działań wszystkich klientów i potencjalnych klientów w różnych kanałach. Pewien zakres prac należy zautomatyzować. Często jednak wątpliwości budzi kwestia tego co można zautomatyzować, w jakim celu oraz czy przekaz wykonywany przez automat będzie dobrze odebrany? Otóż wątpliwości te wydają się jak najbardziej zasadne. Jeżeli o automatyzacji marketingu dowiadujesz się po raz pierwszy, naprowadzimy Cię na właściwe zrozumienie tematu. 

Istotą automatyzacji są dwa aspekty: po pierwsze przeniesienie czasu sprzedawców, doradców i specjalistów tam, gdzie ich obecność jest wręcz niezastąpiona, a po drugie poprawa efektywności / wydajności procesu sprzedażowego. W tym wypadku nie ma znaczenia czy jest to sprzedaż do nowego klienta czy też utrzymywanie relacji z obecnym klientem. Nie ma również znaczenia branża czy model biznesowy. Automatyzację stosujemy do procesów, przeplatających działania marketingowe oraz sprzedażowe zarówno w B2B / B2C czy w e-commerce.

Uważamy, że kontakt osobisty ze specjalistą wciąż jest potrzebny, choć jego rola w ostatnim czasie zmieniła się. Klient edukuje się samodzielnie, jednak lubi mieć świadomość, że po drugiej stronie jest człowiek. Dzięki automatyzacji pewnych działań, człowiek ten ma czas aby być dla klienta wtedy, kiedy pojawia się taka potrzeba. Tego aspektu staramy się nie automatyzować. Pozostałe elementy procesu sprzedażowego można poddać automatyzacji, dzięki której pewne czynności będą działy się samodzielnie, dla wielu osób w tym samym czasie oraz każdej z osób przekaz będzie mógł być w pełni spersonalizowany. 

Automatyzacje dostosowuje się do procesu sprzedażowego i marketingowego w danej firmie. Nie ma uniwersalnych zasad aczkolwiek możemy wymienić kilka procesów, które zawsze warto automatyzować, np. przypomnienie o porzuconym koszyku w sklepie internetowym, przypomnienia o wysłanej do klienta ofercie, automatyczne przygotowywanie wstępnej oferty na bazie wypełnionego formularza, wysyłanie zaproszenia do współpracy w oparciu o dane o tym co użytkownik robił na naszej stronie. 

Porozmawiajmy lub czytaj dalej

W większości przypadków, automatyzacja działa w oparciu o adres e-mail użytkownika oraz szereg danych o jego zachowaniu. Dane te pochodzić mogą z różnych źródeł, np. ze sklepu internetowego, strony internetowej, systemu CRM czy ERP. Finalnie automatyzacja przyczynia się do poprawy zainteresowania naszą firmą, inicjacji kontaktu z potencjalnymi klientami, domykania sprzedaży, reaktywowania niewykorzystanych szans, segmentacji klientów i personalizowania oferty a wszystko to bez angażowania czasu pracowników.

Być może zdarzyło Ci się usłyszeć od kogoś lub zobaczyć reklamę, w której oferowana jest pomoc w zwiększeniu sprzedaży lub poprawie efektywności działań marketingowych bez zwiększania budżetu? To właśnie dzięki automatyzacji, zyskujesz dodatkowe punkty styku z klientami, za których uwagę już wcześniej zapłaciłeś.

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.

strategia. kreacja. produkcja.