Content marketing, SEO i pozycjonowanie

Content marketing

Content marketing to jeden z nielicznych sposobów aby zbudować relacje dążące do nawiązania współpracy biznesowej, prowadząc narracje o charakterze merytorycznym a nie wyłącznie sprzedażowym. Dzięki tym działaniom, klienci mogą zbudować sobie wyobrażenie o potencjalnej współpracy, zobaczyć co i w jaki sposób mówisz oraz jak Twoja firma podchodzi do danych problemów. Często też może poznać Twój zespół, uwiarygodnić firmę, kogoś polubić. 

Budowa relacji poprzez content nie może być sztuczna ale również nie powinna być chaotyczna. Działania powinny być prowadzone zgodnie z planem contentowym, uwzględniającym tematy, które warto poruszyć dla swoich odbiorców, formaty w jakich je przygotować (np. tekst, podcast, video, mail, ebook, infografika) oraz parametry publikacji (kanał, miejsce docelowe, termin). Content marketing to również redystrybucja i reformatowanie publikowanych wcześniej treści. 

SEO i pozycjonowanie

W kontekście treści warto również zwrócić uwagę na SEO oraz pozycjonowanie, które jest pojęciem obszerniejszym niż samo SEO (Search Engine Optimization). W głównym znaczeniu dotyczą one strony (lub sklepu) internetowego i mają na celu podniesienie, czyli wyciągnięcie na wyższą pozycję w wyszukiwarce, linku do Twojej strony, pasującego do wpisanego przez użytkownika słowa kluczowego. Content marketing w postaci tekstowej np. bloga, zdecydowanie w tym pomaga. 

W ramach prac optymalizacyjnych (SEO) na stronie lub w sklepie, dostosowywane są nagłówki podstron, treści i opisy, nasycenie słowami kluczowymi, meta dane, linki, zdjęcia oraz specyficzne dla danego rodzaju strony elementy. Zakres dostosowania oraz sposób wynika z ustalonej strategii oraz wybranych i sprawdzonych w narzędziach analitycznych słowach kluczowych. Pozycjonowanie to przede wszystkim pozyskiwanie (kupowanie) wartościowych linków do witryny, który zamieszczamy na stronie wydawcy wraz z tekstem opisującym naszą stronę, firmę czy produkt z uwzględnieniem fraz kluczowych. 

Porozmawiajmy lub czytaj dalej

Przyjęło się, że jest to działanie długofalowe, którego efekt widoczny jest po kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu miesiącach współpracy. Oczywiście czy tak musi być – to zależy. Zarówno od branży i idących za nią słów kluczowych jak również podejścia do sprawy, poświęconego na działania czasu i budżetu. To samo dotyczy się trwałości efektów, o których warto porozmawiać nawiązując współpracę z firmą pozycjonerską i ustalając za co de facto będziemy płacić. 

Z naszego punktu widzenia, zarówno optymalizacja pod kątem SEO, pozycjonowanie jak i content marketing są ważnymi składowymi działań w obszarze wsparcia sprzedaży, którymi polecamy się zainteresować i w których realizacji możemy Ci pomóc. Dobieramy jednak ich zakres do etapu rozwoju Twojej firmy i proponujemy właściwą kolejność działań tak, aby zwrot z inwestycji w jedne, mógł pomóc Ci finansować kolejne i aby Twój biznes i marketing spójnie się rozwijały. 

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.

strategia. kreacja. produkcja.