Audyt kont reklamowych i optymalizacja

W każdym obszarze biznesowym przychodzi moment, w którym nie mamy pewności czy prowadzone działania i uzyskiwane efekty są dla nas dobre i adekwatne do zaangażowania. Szczególnymi obszarami są marketing i sprzedaż, w których nadzwyczaj często polegamy na zewnętrznych narzędziach, agencjach i osobach, podczas gdy sami nie nadążamy za zmianami, przepisami czy nowościami, nie wspominając o braku umiejętności oceny wyników, poziomu sprzedaży, ustalonych mierników, zwrotu z inwestycji w dane działanie czy chociażby przygotowanej kreacji.

W tym miejscu możemy pomóc na dwa sposoby.

  • Pierwszy z nich to całościowa konsultacja marketingowa, w trakcie której szczegółowo poznamy Twój biznes, profil klientów, procesy i lejek sprzedażowy oraz podejmowane działania marketingowe.
  • Druga forma pomocy zorientowana jest na działaniach podejmowanych w internecie i przybiera formę audytu działań w danym kanale, przygotowania rekomendacji jak również ich wdrożenia lub pokierowania agencji.

W przypadku działań w systemie reklamowym Google Ads, przejrzymy strukturę konta i jej adekwatność do rodzaju i skali biznesu, sprawdzimy ustawienia poszczególnych kampanii, słowa kluczowe, w tym ich dopasowania i koszt za kliknięcie, sposób wykorzystania budżetu, grupy odbiorców, wykonywane zmiany i optymalizacje na koncie oraz jakość reklam, zarówno pod kątem kreacji, jak również poprawności kierowania czy zgodności z zawartością miejsca docelowego. 

Analogicznego przeglądu dokonujemy w przypadku kampanii bannerowych, DSA, gMail, z wykorzystaniem katalogu produktów oraz dystrybuowanych za pośrednictwem platformy YouTube. Oceniamy wyniki i ustawienia prowadzonych kampanii, wydatki, przychody – o ile są możliwe do określenia, jakość kreacji klasycznych i dynamicznych, sposób targetowania i ustawienia działań remarketingowych, analitykę, śledzenie konwersji itp. 

W przypadku mediów społecznościowych np. Facebook / Instagram czy też profesjonalnych np. LinkedIn, sprawdzamy kwestie wizerunkowe tzn. przygotowanie i uzupełnienie profili, liczbę odbiorców, działania organiczne (ich jakość i spójność, reakcje odbiorców, wpływ na biznes) oraz działania reklamowe, w których analizujemy strukturę konta, cele poszczególnych kampanii, miejsca docelowe, targetowanie i grupy odbiorców, budżet, jakość reklam, osiągane wyniki, ponoszone wydatki, realizowane cele i przychody – jeżeli są możliwe do określenia oraz kwestie analityczne i związek z innymi działaniami w internecie.

Porozmawiajmy lub czytaj dalej

Dzięki audytowi kont poprawisz działania które prowadzisz samodzielnie lub zweryfikujesz osoby, którym je zleciłeś. Oszczędzisz czas i pieniądze na kolejne miesiące prób. Otrzymasz rekomendacje, pomysły, nowe spojrzenie na dane oraz rozwiejesz swoje wątpliwości. Zrozumiesz na czym polegają poszczególne działania, do czego obecnie zmierzają. Będziesz mógł świadomie podejmować decyzje odnośnie dalszego sposobu działań i stopnia wykorzystania danego kanału reklamowego. 

Audyt kont oraz możliwość ich optymalizacji, to przede wszystkim działania z Tobą, podczas których rozmawiamy, pokazujemy różne przypadki i ustawienia, odpowiadamy na pytania. Opracowujemy listę z rekomendacjami, które możemy również wdrożyć na kontach reklamowych. Uzupełnieniem audytu kont może być przygotowanie planu działań, zaprojektowanie lejka sprzedażowego lub kreacji tekstowo – graficznych do reklam.

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.

strategia. kreacja. produkcja.