Rola agencji marketingowej w transformacji cyfrowej

Rola agencji marketingowej w transformacji cyfrowej.

Transformacja cyfrowa to wciąż niedoceniany przez przedsiębiorców proces zmian. Rynek i sposób prowadzenia biznesu w Polsce, przyzwyczaił nas do reaktywnego reagowania na pojawiające się problemy i narzędziowego podchodzenia do ich rozwiązywania. Ośrodkiem wpychającym innowacje do firm są producenci i dystrybutorzy oprogramowania, najczęściej pakietów biurowych czy rozwiązań klasy CRM/ERP, z których korzystamy.

Tymczasem dziejąca się transformacja cyfrowa, to nie tylko rozwój narzędzi i infrastruktury, za którą z jakichś powodów musimy podążać. To przede wszystkim zmiana na poziomie zarządzania firmą, chęć zrozumienia możliwości digital, chęć nadążenia za e-klientem. To przewartościowanie naszej dotychczasowej strategii, czasem wymyślenie swojej firmy na nowo. Czy umiemy zidentyfikować co dzisiaj stanowi wartość dla naszych klientów?, co dla nas samych jest wartością w relacjach z dostawcami i partnerami biznesowymi?, do jakich rozwiązań przyzwyczailiśmy się prywatnie? – czy po cichu nie tego samego oczekujemy od naszego biznesu lub miejsca pracy?

Transformacja cyfrowa to szereg zmian i wyzwań, które dotkną przedsiębiorców i najwyższego szczebla kadrę zarządzającą. Podejmowane decyzje zaważą o kondycji firm i jej obecności na rynku w najbliższych latach. Big deals (przejęcia i fuzje, inwestycje w badania i rozwój, tworzenie nowych branż czy projektowanie cyfrowych produktów) zarezerwowane w naszej świadomości dla dużych graczy, stają się szansą a niekiedy koniecznością dla małych i średnich firm na przetrwanie.

W procesie transformacji cyfrowej dostrzegam mocną rolę agencji marketingowych / interaktywnych. Projektowanie produktów i doświadczeń klienta, budowanie person, analiza rynku czy konkurencji to codzienne zadania agencji. Co raz więcej przedsiębiorców współpracuje z agencjami w zakresie projektowania stron czy sklepów internetowych, generowania wartościowego ruchu do serwisu lub prowadzenia spójnej komunikacji w mediach społecznościowych. Agencje coraz lepiej rozumieją nasze biznesy oraz dostrzegają potrzeby i problemy konsumentów. Agencje są ośrodkiem kompetencyjnym dla biznesu, łączącym wiele stron na rynku, stając się doskonałym partnerem do rozpoczęcia transformacji cyfrowej w Twojej firmie.

Czujesz, że w Twoim biznesie jest podobna sytuacja jak w artykule? 

Wyślij wiadomość z opisem jak to u Ciebie wygląda. Odezwę się i zaproponuję możliwe do wdrożenia rozwiązania. 

Najnowsze w czytelni

Zmiana rozkładu sił w internecie

Zmiana rozkładu sił w internecie

Zmiana rozkładu sił w internecie   Fakt, że pandemia przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania działaniami w internecie nie podlega dyskusji. W każdej branży możemy zaobserwować firmy, które robią coś w kierunku pojawienia się w internecie, zbudowania strony...

Dziękujemy naszym klientom za wieloletnie zaufanie,
zbudowane relacje i zażyłości oraz polecanie nas.